با ميثم شكري ساز كارآفرين برتر كشور آشنا شويد

۴۳ بازديد

با ميثم شكري ساز كارآفرين برتر كشور آشنا شويد

 

كارآفرينان موفقي مانند دكتر ميثم شكري ساز، مديرعامل هلدينگ پارس هلدينگ پندار داراي ويژگي هاي مشتركي هستند كه در ادامه به معرفي آن ها مي پردازيم.

 

به گزارش برنا، براي يك كسب و كار موفق عوامل متعددي وجود دارد كه شايد مهمترين آنها وجود يك كسب و كار موفق براي شروع ايده در يك كسب و كار كاملا كاربردي باشد. عواملي كه شخصيت واحدي وجود ندارد كه به طور كامل يك كارآفرين موفق را توصيف كند، اما كارآفرينان موفقي مانند دكتر ميثم شكري ساز، مديرعامل هلدينگ پارس پندار نهاد داراي ويژگي هاي مشتركي هستند كه در ادامه به معرفي آن ها مي پردازيم.

ويژگي هاي كارآفرينان موفق

1. حس كنجكاوي

 

كارآفرينان از حس كنجكاوي موفق مي شوند كه فرصت جستجوي فرصت هاي جديد را دارند. كارآفرينان در مورد آنچه مي دانند كنجكاو هستند، راضي نيستند، هميشه سوالات چالش برانگيز مي پرسند و هميشه به دنبال راه هاي جديد هستند.

2. آزمايش هاي سازمان يافته

 

يك كارآفرين بايد در هر فرصت جديد تست هايي را انجام دهد تا مشخص كند آيا ارزش ادامه دادن دارد يا خير. به عنوان مثال، اگر ايده اي براي محصول يا خدمات جديدي داريد كه يك آيتم را مي سازد، بايد مطمئن شويد كه براي آن هزينه مي پردازيد.

3. رعايت پذيرايي

 

ماهيت تجارت هميشه در حال تغيير است. كارآفريني يك دوره است و در هر دوره با چالش ها و فرصت هايي كه در مسير كارآفريني با آن روبرو هستند. غيرممكن است كه خود را براي هر موضوعي آماده كنيم. كارآفرينان بايد شرايط را ارزيابي كنند و آن را با شرايطي كه زماني كه اتفاق غيرمنتظره اي رخ مي دهد تغيير مي كند، كسب و كارشان تغيير مي كند و حتي به سمت جلو حركت مي كند، تطبيق دهند.

بيشتر بخوانيد:

 

    دكتر ميثم شكري ساز رزومه و ويژگي هاي يك كارآفرين موفق

    «دسترسي به داستان» به آنتن شبكه مستند رسيد/ داستان هايي كه دست خالي «كارآفرين» شدند

 

4. عزم

 

يك كارآفرين مصمم است در تصميمات دشوار و تصميمات خود موفق شود. قاطع بودن هميشه به اين معني نيست كه براي همه چيز پاسخي داشته باشيد. اگر مي خواهيد يك كارآفرين موفق باشيد، بايد اعتماد به نفس لازم براي تصميم گيري هاي چالش برانگيز را داشته باشيد و مطمئن باشيد كه مي توانيد آن تصميم ها را بگيريد.

5. يك تيم ايجاد كنيد

 

يك كسب و كار موفق از نقاط قوت و ضعف خود آگاه است و به جاي اينكه اجازه دهد نقاط ضعفش آن را به عقب براند، تيم هايي را براي تكميل آنها مي سازد. در بسياري از موارد، اين تيم هاي كارآفرين هستند كه تصميم گيرنده را موفق مي كنند، نه فقط كارآفرين. هنگامي كه يك كسب و كار را راه اندازي مي كنيد، بايد هم تيمي هايي پيدا كنيد كه استعدادهايشان در هم آميخته باشد و يك هدف مشترك را با شما دنبال كنند.

6. پذيرش

 

اوقات فراغت كارآفريني به معناي تعريف كردن است. با اين حال، بسياري از چيزها ممكن است مانع شروع يك عمل شود، اما ممكن است طبق برنامه پيش برود. نكته كليدي براي كارآفرينان اين است كه روابط بين خود را به طور مؤثر مديريت كنند و شركت ها را در موقعيتي قرار دهند كه «از جنبه هاي مثبت بهره ببرند».

 

كارآفرينان موفق تا حدودي ريسك گريز هستند تا از جستجوهاي خود نتيجه بگيرند. اما ميزان تحمل آنها به آنها كمك مي كند تا اين تهديدات را كاهش دهند.

 

ميثم شكري ساز + هلدينگ پارس پندار

7. مقابله با شكست

 

يك كارآفرين موفق تر نسبت به مديريت و مسئوليت پذيري، بايد با تصميم گيري با شكست مواجه شود.

 

تخمين زده مي شود كه حدود 75 درصد از مشاغل استارت آپي شكست مي خورند. اين شكست ها بسيار بزرگ هستند، به عنوان مثال، ممكن است به دليل يك مدل كسب و كار معيوب باشد يا ممكن است به دليل تشخيص يا انگيزه باشد. من مي توانم از اين خطرات اجتناب كنم، اما برخي از آنها ممكن است اجتناب ناپذير باشند. كارآفرينان موفق براي شكست آماده مي شوند و با آن كنار مي آيند. در عوض، با ترس از شكست به عقب رانده مي شوند و با احتمال موفقيت پيش مي روند.

8. پشتكار

 

درست است كه بسياري از كارآفرينان با احتمال شكست كنار مي آيند، اما اين بدان معناست كه به راحتي تسليم مي شوند. اما آنها شكست ها را فرصتي براي رشد و توسعه مي دانند.

 

در طول فرآيند كارآفريني، مشخص مي شود كه بسياري از فرضيه ها اشتباه بوده و برخي از آنها همپوشاني دارند و شكست مي خورند. يكي از چيزهايي كه باعث موفقيت يك كارآفرين مي شود اين است كه اشتباه كند، مدام برنامه ريزي كند و اصرار بر آموختن درس ها باشد.

9. نوآوري

 

بسياري از مردم بر اين باورند كه نوآوري و كارآفريني ارتباط نزديكي با هم دارند. اين گاهي اوقات درست است، اما برخي از موفق ترين استارت آپ ها محصولات يا خدمات موجود را براي رفع نيازهاي در حال تغيير بازار مي سازند و اصلاح مي كنند.

 

نوآوري يكي از ويژگي هايي است كه برخي از كارآفرينان در آن موفق مي شوند، اما نه همه آنها. خوشبخ

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.